وبلاگ هوادران باشگاه سپاهان

اخبار به روز باشگاه سپاهان

وبلاگ هوادران باشگاه سپاهان

اخبار به روز باشگاه سپاهان

۴۲ سال رویارویی و برتری زردپوشان

http://sepahanfc.ir/uploads/Motefareghe/Ettehad-Sepahan2.jpgتیم فوتبال سپاهان فردا در حالی به مصاف استقلال می‌رود که در تاریخ فوتبال ایران عملکرد بهتری برابر این تیم در دیدارهای رو در رو داشته است.
استقلال و سپاهان که از جمله دو تیم پر قدمت فوتبال ایران هستند و حتی قدمت تیم فوتبال پرسپولیس نیز به آنها نمی‌رسد تاکنون در مسابقات مختلفی از جمله جام منطقه‌ای، جام تخت جمشید، لیگ آزادگان، جام نقش جهان، لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفته اند. 

http://sepahanfc.ir/uploads/Motefareghe/Ettehad-Sepahan2.jpgتیم فوتبال سپاهان فردا در حالی به مصاف استقلال می‌رود که در تاریخ فوتبال ایران عملکرد بهتری برابر این تیم در دیدارهای رو در رو داشته است.
استقلال و سپاهان که از جمله دو تیم پر قدمت فوتبال ایران هستند و حتی قدمت تیم فوتبال پرسپولیس نیز به آنها نمی‌رسد تاکنون در مسابقات مختلفی از جمله جام منطقه‌ای، جام تخت جمشید، لیگ آزادگان، جام نقش جهان، لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفته اند. 
۴۲ سال رویارویی؛ برتری در مجموع با زردهای اصفهان
سپاهان و استقلال از سال ۱۳۵۰ که اولین بازی را برابر یکدیگر تجربه کردند در ۷ رقابت مختلف به مصاف هم رفته‌اند که در مجموع ۶۰ دیدار برگزار کرده‌اند، سپاهان ۲۴ بار و استقلال ۲۱ بار در آن پیروز بوده‌اند ضمن اینکه ۱۵ دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است.
در این آمار پیروزی در ضربات پنالتی به عنوان تساوی قید شده است، در واقع پیروزی ۱۵ روز پیش سپاهان در جام حذفی به لیست تساوی ها اضافه می شود، چون این پیروزی سپاهان در ضربات پنالتی بدست آمده است. 
لیگ آزادگان برای استقلال، جام حذفی برای سپاهان
به غیر از لیگ برتر که هر دو تیم ۸ بار در آن برابر یکدیگر به پیروزی رسیده اند لیگ آزادگان لیگی بوده است که استقلال در آن بیشترین برد خود را نسبت به سایر رقابت‌ها با ۸ پیروزی به دست آورده است همچنین جام حذفی نیز جامی خوش یمن برای سپاهان در برابر استقلال بوده است جایی که در ۷ رویارویی دو تیم در این جام سپاهان ۵ بار پیروز شده است و اگر پیروزی در ضربات پنالتی را هم جزو پیروزی‌های سپاهان به شمار بیاوریم تعداد پیروزی‌های سپاهان به عدد ۶ می‌رسد. 
۱۱ سال شکست ناپذیری سپاهان در اصفهان/ خسرو رکورد را شکست
در تاریخ دیدارهای دو تیم یک رکورد منحصر به فرد وجود دارد و آن هم شکست ناپذیری ۱۱ ساله سپاهان در اصفهان برابر استقلال بوده است که در لیگ امسال با پیروزی یک بر صفر استقلال در اصفهان با گل خسرو حیدری این رکورد به پایان رسید. 
سپاهان ۷۸- استقلال ۸۰ در مجموع ۶۰ دیدار دو تیم ۱۵۸ گل به ثمر رسیده است که آمار خوبی است، سهم سپاهان از این ۱۵۸ گل ۷۸ گل بوده است در حالی که استقلال تهران دو مرتبه بیشتر دروازه سپاهان را باز کرده است و موفق شده است ۸۰ گل وارد دروازه زردپوشان اصفهانی بکند. 
دیدارهای نزدیک و البته با گل/ یک- هیچ پرتکرارترین نتیجه!
نکته جالب در تاریخ دیدارهای رو در روی سپاهان و استقلال این است که در ۶۰ مسابقه این دو تیم تنها ۳ بار دو تیم به تساوی بدون گل رضایت داده‌اند.
سایر دیدارهای دو تیم حتماً گل داشته است ولو یک گل که حکم تعیین برنده بازی را داشته باشد. البته در ۶ دیدار گذشته این دو تیم ۴ دیدار با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسیده است که نکته جالب توجهی است.
پیروزی یک بر صفر پرتکرارترین نتیجه دیدارهای این دو تیم بوده است که ۱۵ بار یعنی به اندازه یک چهارم بازی‌ها تکرار شده است. 
بهترین پیروزی‌ها و پرگل ترین بازی
اکثر قریب به اتفاق دیدارهای دو تیم با نتیجه ای نزدیک به پایان رسیده است و کمتر شاهد آن بوده ایم که تیمی با نتیجه قاطع بازی را به سود خود به پایان برساند.
بهترین پیروزی استقلال در تاریخ دیدارهای دو تیم به اولین دیدار تاریخ دو تیم بازمی‌گردد جایی که استقلال در لیگ منطقه ای با ۴ گل در اصفهان سپاهان را شکست داد. همچنین بهترین پیروزی سپاهان به یک هشتم نهایی جام حذفی ۸۱-۸۲ باز می‌گردد که سپاهان در اصفهان با هدایت فرهاد کاظمی ۳ بر صفر از سد استقلال گذشت.
پرگل‌ترین دیدار دو تیم همانطور که در ذهن بسیاری از اهالی فوتبال است دیدار فصل ۸۹-۹۰ دو تیم در چارچوب مسابقات لیگ برتر است که استقلال در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ از سد سپاهان گذشت. آن دیدار در نیمه اول با برتری ۳ بر صفر استقلال به پایان رسیده بود اما سپاهان در نیمه دوم نتیجه را ۳ بر ۳ مساوی کرد. 
سیدصالحی، درد مشترک سپاهان و استقلال!
در بین گلزنان برتر دیدارهای استقلال و سپاهان نام یک نفر به چشم می‌خورد که با پیراهن هر دو تیم دروازه تیم مقابل را باز کرده است، سیدصالحی با پیراهن سپاهان ۵ بار به استقلال گلزنی کرده است و یک بار هم با پیراهن استقلال دروازه سپاهان را باز کرده است. 
دو سپاهانی استقلال را ۶ تایی کرده‌اند
در بین دیدارهایی که گلزنان آن مشخص است لئون استپانیان، رسول خطیبی و مهدی سیدصالحی با به ثمر رساندن ۶ گل در دیدارهای رو در رو رکورددار گلزنی هستند هرچند اگر سیدصالحی یک گل دیگر با پیراهن سپاهان به استقلال می‌زد او هم در جمع سپاهانی‌هایی قرار می‌گرفت ک استقلال را ۶ تایی کرده‌اند.
پس از این ۳ بازیکن یدالله اکبری از استقلال و امین موسوی از سپاهان با ۵ گل زده در دیدارهای رو در رو رکورددار هستند. 
فرهاد کاظمی، موفق ترین سرمربی
فرهاد کاظمی که با سپاهان توانست در اوایل دهه ۸۰ اولین بار به عنوان یک تیم غیر تهرانی قهرمان لیگ سطح اول باشگاه‌های کشور شود در مجموع ۱۱ بار در دیدارهای سپاهان- استقلال مربیگری سپاهان را بر عهده داشته است و جالب اینکه تنها یک بار به این تیم باخته است.او در ۸ دیدار پیروز بوده است و در دو دیدار به نتیجه تساوی رضایت داده است. 
امیر قلعه نویی؛ رکورددار تجربه استقلال- سپاهان همچنین امیر قلعه نویی نیز رکورددار نشستن روی نیمکت مربیان در دیدارهای استقلال- سپاهان است، او فردا بیستمین بار این دیدار را تجربه می‌کند. در ۱۹ دیدار قبلی او به همراه تیمش ۵ بار پیروز شده است، ۸ بار شکست خورده است و ۶ بار نیز به نتیجه تساوی رضایت داده است.
گفتنی است قلعه نویی ۴ بار در دیدارهای استقلال- سپاهان روی نیمکت سپاهان نشسته است که یک بار پیروز و یک بار بازنده شده است. 
فردا استقلال و سپاهان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به مصاف هم می‌روند و در زیر بخشی از دیدارهای رو در روی استقلال- سپاهان در این لیگ آورده شده است.
گفتنی است دو تیم در لیگ برتر ۲۳ بار به مصاف هم رفته‌اند که سهم هر دو تیم از پیروزی ۸ بار بوده است و ۷ دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
استقلال- سپاهان در آیینه لیگ برتر(نام تیم میزبان در ابتدا آمده است):
لیگ برتر - فصل اول:

سپاهان ۰-۱ استقلال
استقلال ۳-۰ سپاهان
لیگ برتر - فصل دوم:
استقلال ۲-۳ سپاهان
سپاهان ۳-۲ استقلال
لیگ برتر - فصل سوم:
سپاهان۰-۰ استقلال
استقلال ۲-۱ سپاهان
لیگ برتر - فصل چهارم:
سپاهان ۲-۲ استقلال
استقلال ۲-۲ سپاهان
لیگ برتر - فصل پنجم:
سپاهان ۱-۰ استقلال
استقلال ۲-۱ سپاهان
لیگ برتر - فصل ششم:
استقلال ۲-۱ سپاهان
سپاهان ۱-۰ استقلال
لیگ برتر - فصل هفتم: سپاهان ۲-۱ استقلال
استقلال۰-۱ سپاهان
لیگ برتر - فصل هشتم:
استقلال ۱-۱ سپاهان
سپاهان ۲-۱ استقلال
لیگ برتر - فصل نهم:
استقلال ۱-۰ سپاهان
سپاهان ۲-۰ استقلال
لیگ برتر - فصل دهم:
استقلال ۴-۳ سپاهان
سپاهان ۱-۱ استقلال
لیگ برتر - فصل یازدهم:
سپاهان ۱-۱ استقلال
استقلال ۱-۱ سپاهان
لیگ برتر- فصل دوازدهم:
سپاهان۰-۱ استقلال

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد