وبلاگ هوادران باشگاه سپاهان

اخبار به روز باشگاه سپاهان

وبلاگ هوادران باشگاه سپاهان

اخبار به روز باشگاه سپاهان

تحلیل فنی: استقلال در دفاع چپ آسیب‌پذیر است؛ سپاهان هم؟

تحلیل فنی: استقلال در دفاع چپ آسیب‌پذیر است؛ سپاهان هم؟
 

بیک‌زاده و اشجاری نیستند، حاج‌صفی هست؟!
 هاشم بیک‌زاده با دریافت کارت زرد در دیدار مقابل گهردورود ۳ اخطاره شد و دیدار با تیم سابقش را از دست داد

تحلیل فنی: استقلال در دفاع چپ آسیب‌پذیر است؛ سپاهان هم؟
 

پس از آن‌که حسن اشجاری به دلیل مصدومیت در روزهای ابتدایی سال جدید، دیدارهای تیمش را از دست داد، هاشم بیک‌زاده دوباره جای وی را در پست دفاع چپ تیم استقلال گرفت. بیک‌زاده که یکی از بازیکنان مورد علاقه‌ قلعه نویی (و نه هواداران استقلال) به شمار می رود، طی هفته های گذشته توانسته بازی‌های نسبتاً خوبی را از خود ارائه کند و نظر قلعه نویی را تا حدودی جلب کند، اما دریافت کارت زرد در دیدار برابر گهر دورود، حکم محرومیت وی در مقابل تیم سابقش را امضا کرد.
اکنون و با توجه به محرومیت و مصدومیت دفاع چپ استقلال در دیدار هفته‌ سی و دوم برابر سپاهان، سمت چپ این تیم شدیداً آسیب‌پذیر خواهد بود. قلعه نویی نیز که چند سالی است دوباره به دفاع خطی ۴ نفره روی‌ آورده است، اکنون باید فکری اساسی برای این ناحیه از تیمش بکند. شاید البته یکی از گزینه‌های مد نظر قلعه نویی قراردادن پژمان منتظری در این پست باشد.
اما در طرف مقابل، سپاهان که دارای بهترین خط حمله لیگ برتر است، مطمئناً در فکر استفاده از این فرصت مناسب است. سپاهانی‌ها می‌توانند با استفاده از خلعتبری به عنوان وینگر راست، به شدت این ناحیه از استقلال را مورد فشار قرار دهند و به این‌صورت علاوه بر باز کردن دفاع استقلال، فرصت‌های گل‌زنی را برای مهاجمان این تیم مثل سوکای فراهم کنند. البته شانس بزرگی که استقلال در این مورد آورده است، این است که بولکو، هافبک راست کلاسیک سپاهان برای این دیدار محروم است و نمی‌تواند فشارها را بر این قسمت افزایش دهد.
از سوی دیگر، ضعف در دفاع چپ موردی است که سپاهان در بازی‌های اخیر خود و به خصوص در ۵ بازی اخیر، به دلیل حضور حاج‌صفی در این پست به شدت ضربه خورده است. اگر کرانچار باز هم بر اشتباه قبلی خود و بازی دادن به حاج‌صفی در این پست پافشاری نماید، ممکن است دیدار با استقلال ششمین دیدار پیاپی باشد که سپاهان از این ناحیه گل دریافت کرده است! البته مرد کروات یک دفاع چپ کلاسیک نیز روی نیمکت دارد که می‌تواند با بازی دادن به وی، کمی وضعیت خط دفاعی خود را سامان ببخشد؛ محسن ایران‌نژاد که در چند بازی اخیر به عنوان بازیکن تعویضی در این پست قرار گرفته است، شاید استحقاق آن را داشته باشد که در این بازی از ابتدا در دفاع چپ قرار گیرد و حاج‌صفی را یک خط جلوتر بفرستد.
اکنون باید دید آیا سپاهان هم در این بازی مثل استقلال در پست دفاع چپ آسیب‌پذیر خواهد بود یا کرانچار فکری برای ترمیم این نقطه از دفاعش خواهد کرد؟
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد